יום שישי, 30 בנובמבר 2012

10 פריטי חובה לחורף הישראלי

בשנה האחרונה אימצתי לעצמי גישה חדשה: מינימליזם במלתחה ובפריטים האישיים. הגישה נוצרה אחרי כמה טיולים ברחבי אמריקה הצפונית וכמה מעברי דירה, אשר בהם התמודדתי עם פריטים נטושים שאבד עליהם הכלח ובעיקר הרלוונטיות מבחינת האופנה. יש פריטים שפשוט לא יחזרו יותר והם סתם מעלים אבק בארון. לכן אני מאמינה שאימוץ פריטים נצחיים: לעולם אינם תלוי טרנדים, איכותיים ואפילו ממותגים. שווה להשקיע אלף דולר במעיל איכותי שילווה אותך לפחות 20 שנה מאשר לקנות כל שנה מעיל שתזרוק לפח (יחי אלוהי התשלומים). זה משתלם כלכלית, חסכוני מבחינת אחסון וקל לניידות. מכאן, אני רוצה להציג בפניכם את עשרת פריטי החובה לחורף הישראלי:


 1. מעיל.
 זה יכול להיות מעיל בד או מעיל דמוי עור (אין באמת סיבה להרוג חיה בשביל זה). הרעיון הוא שיהיה עמיד לגשם וקליל דיו. מי שחי בישראל יודע שהמזג אוויר משתנה ביום אחד: בבוקר את קופאת בעוד שבצהריים חם לך ואת נאלצת להתקלף אך לא יכולה בגלל הגשם. אני בעד מעיל גשם קליל או לחלופין מעיל אופנועים למי שאוהבת את הקטע. אם קר, לובשים סריג מתחת. כלומר, המתלבש הישראלי חייב להתלבש כמו כרוב – ולאפשר לעצמו להתקלף במהלך היום.


Source: explow.com via Anna on Pinterest


נעמה בצלאל - קולקציית 2012

2. סריג קרדיגן.

   כאמור מקודם, הסריג הוא פריט שמאפשר התקלפות ואחסון בתיק מבלי שיהיה צורך להוריד את המעיל ולסחוב אותו על היד.


Source: lookbook.nu via Anna on Pinterest
Source: lookbook.nu via Anna on Pinterest
Source: lookbook.nu via Anna on Pinterest


3. תיק.

 אני ממליצה על תיק דמוי עור או פלסטיק כדי שיהיה חסין מגשם. התיק הפונקציונלי ביותר יהיה תיק שיהיה בו מקום לבגדי אקסטרא (כמו הסריג), ולכל מה שצריך, כולל מטריה. שנית, מומלץ לקחת תיק שהרצועות שלו מאפשרות לגוון בנשיאה: ביד, על הכתף או על הגב. לאחרונה התאהבתי בתיקי הוינטג' דמויי עור שאותם אני יכולה לשאת על הגב. היתרון של תיק גב הוא שאני משאירה את ידיי פנויות בזמן שאני נאבקת עם המטריה, הגשם והארנק כשאני מנסה לשלם באוטובוס.


Source: lookbook.nu via Anna on Pinterest

החודש רכשתי לעצמי תיק וינטג' של רוני קנטור אשר מתאים לשלושת המצבים שתיארתי:



תיק: רוני קנטור
נעליים: פורנרינה
חצאית: לא ידוע
חולצה: זארה
חגורה: נעמה בצלאל
ג'קט: Forever21

4. מגפיים.
כאן זה כבר די ברור – שיהיה עמיד בגשם ויתאים למגוון הרחב ביותר של הסטיילינג. גם כאן יש שיקול פונקציונלי: לא מומלץ לקחת מגף חונק ומחמם מדי. בשביל זה יש גרביים. את עלולה למצוא את עצמך עם רגליים מזיעות ביום שמשי לוהט וחבל. היום יש אופנת ניטים חזקה. נכון שזה יפה וסקסי, אבל תשאלי את עצמך, האם את באמת צריכה עוד זוג מגפיים שלא יעמוד במבחן הזמן?



5. צעיף.
לא כי זה אקססורייז שקשה בלעדיו בחורף, אלא שמבחינה בריאותית מדובר בפריט חובה. ישנם אזורים בגוף שאסור להותיר אותם חשופים בחורף: בטן, גב ועורף. הרוח בעיקר פוגעת בעורף וצוואר שמאוד רגישים להתקררות ולכן לא מומלץ לוותר על הצעיף. ישנם כל מיני דרכים יצירתיות לקשור את הצעיף בהתאם למה שאת לובשת:




 6. טרנינג קטיפה (tracksuits).

 למה קטיפה? כי ככה אני אוהבת. אני משוגעת על טרנינג הקטיפה של ג'וסי קוטור בצבע וורוד בוהק. יש לי בבית חיקוי שלו כי המקורי יקר מאוד. ברור שלא כולם יהיו שותפים לטעמי אך יש מגוון רחב של טרנינגים ופיג'מות "עממים" יותר: בפוקס למשל, באמריקן איגל אאוטפיטרס ופינק (המותג של ויקטוריה סיקרטס). טרנינגים מקטיפה ממותגים הם פופולריים מאוד בקרב נשות צפון אמריקה ובני נוער, עד כדי כך שהטרנינג לא הוגבל כפריט לבוש לבית אלא גם לקניות, לימודים ושיטוטים בקניון. הטרנינג הפך להיות עוד דרך "להשוויץ" במעמד החברתי שלך: אם את לובשת ג'וסי קוטור, את במעמד העליון, אם את לובשת פינק, את מבינה עניין וכן הלאה. בשורה התחתונה, זה נעים, זה מחמם וזה נוח. מאוד פשוט. רק אנא, תשאירי אותו בבית. זה לא תירוץ לוותר על תלבושת נאותה כשאת בחוץ.


Source: manybrands.com via Anna on Pinterest


7. רדיאטור טוב ונאמן.
לא מזגן ולא מפזר חום. המזגן זולל המון חשמל וגם המפזר חום. הוא גם "שורף" את האוויר ונותן תחושה מחניקה ולא נעימה. לי אישית יש כאבי ראש ובחילות בכל פעם שדולק החימום. הרדיאטור הוא פתרון הרבה פחות אגרסיבי: הוא מחמם דיו מבלי לחנוק אותך מחום. חוץ מזה, זה נעים לשים בגדים על הרדיאטור בזמן המקלחת ולצאת ממנה אל בגדים מחוממים. גם הרדיאטור נוטה קצת לזלול את האוויר שבחדר וכתוצאה מזה את מוצאת את עצמך משתעלת בלילות. הפתרון לכך פשוט: יש לשים קערת מים ליד הרדיאטור והבעיה נפתרת.



8. קינמון.
אל תחכי עד שתחלי. תמנעי מראש את המחלה! יש כל מיני דרכים לחסן את הגוף ממחלות החורף וקינמון הוא אחד מהם. אני ממליצה לשים מקל קינמון טרי בכוס הקפה של הבוקר, כל יום. לקינמון יש השפעות אנטיספטיות ומחממות. אה, וזה גם טעים. גם כשחולים ויש ליחה בגרון, הקינמון יעיל מאוד לטיפול בליחה. לעומת זאת, אם את מרגישה שהגרון יבש מומלץ לא לצרוך קינמון. לשותי התה שבניכם, כדאי גם להוסיף מטבעות ג'ינג'ר לחיזוק הגוף ובמאבק נגד החיידקים.


Source: weheartit.com via Anna on Pinterest


9. קרם לחות בעל מקדם הגנה.

 כן, גם בחורף! הרבה אנשים חושבים שבגלל שחורף והשמש אינה מורגשת, מותר לוותר על קרם לחות עם מקדם הגנה וזה טעות! השמש לא יוצאת לחופשת חורף, ממש לא! קרני השמש מסכנות אותך בדיוק כמו בקייץ בלי קשר אם קר או חם. אז אם לא בא לך על כתמי פיגמנטציה והזדקנות מואצת (או גרוע מכך, סרטן), אל תוותרי על קרם בעל מקדם הגנה – בכל ימות השנה.
Source: murad.com via eva on Pinterest

10. מטרייה.
גם פה האיכות משפיעה. מה עדיף: לקנות מטריה ב20 שקל שתתהפך עלייך ביום גשום וסוער ותצטרף לבית הקברות למטריות, או מטרייה יציבה חזקה ונאמנה? ב"סוהו" יש מטריות יפהפיות, מעוצבות ולא הכי זולות. אני ערבה אישית שהמטריות שסוהו מייבאת הם חזקות מספיק בכל מזג אוויר (לפחות הגדולות). יש לי רק בעיה אחת עם המטריות היקרות.... אני נוטה לאבד אותם. היו לי שלוש מטריות מסוהו וכולם נאבדו: אחת במונית שירות, השנייה בהיתרו בלונדון והשלישית בקניון רמת אביב. מצאתי לכך פתרון: לשים מדבקה עם הטלפון וטקסט "נא להתקשר במקרה של אבידה".


Source: etsy.com via Anna on Pinterest
Source: polyvore.com via Anna on Pinterest
Source: google.com via Anna on Pinterest
Source: bing.com via Anna on Pinterest
Source: google.co.uk via Anna on Pinterest
Source: metmuseum.org via Anna on Pinterest
Source: thefancy.com via Anna on Pinterest
Source: momastore.org via Anna on Pinterest
Source: flickr.com via Anna on Pinterest


אמברלה

בסוהו ניתן להשיג את:
Source: facebook.com via Anna on Pinterest
Source: facebook.com via Anna on Pinterest

עיר של מטריות:





אגב, כשקניתי את התיק ברוני קנטור, זה היה המראה החיצוני של החנות אשר פיתה אותי אל האופל....


 שיהיה לכם חורף נעים ומחמם,

 ואל תשכחו להצטרף לעמוד הפייסבוק שלי בלחיצת לייק
עמוד הפייסבוק שלי


Source: lookbook.nu via Anna on Pinterest

נ.ב לעובדי קניון רמת אביב, אם ראיתם מטריה גדולה בצבע ירוק כמו בתמונה, אנא צרו עמי קשר!



5 תגובות:

  1. איזה פוסט כייפי ומושקע. אני מאוהבת בסוודר עם הלב הורוד. ולגבי עניין המטריות - מסכימה לגמרי, יש לי מטריה של האנטר שעולה 150 והיא הכי חזקה ברגע האמת. מעדיפה להסתרבל איתה מאשר להסתרבל עם גשם!!!

    השבמחק