יום שלישי, 14 באוגוסט 2012

ילד הכאפות שהפך לאימפריה



בשלהי 2006, היה לי חבר במיי ספייס בשם באקי באקס מקליפורניה. הוא היה כנראה האדם שהכי הרביתי לעשות לו סטוקינג ברשת החברתית הצבעונית הזו. הסיבה: הכוכב רוק הפרוע הזה פירסם המון תמונות שלו ממסיבות הבוהמה האלטרנטיבית בלוס אנג'לס. כלומר, הרבה סקס סמים ורוקנרול. תמונות של סמים בשירותים, אורגיות עם כוסיות אסייתיות ומנותחות, הרבה כוכבי רוק מקומיים ואפילו ידוענים כגון רוב זומבי מלהקת "וייט זומבי" ואשתו שרי מון זומבי. היה משהו נורא מהפנט בתמונות האלו. היה נראה שבאקי באק הוא בחור שממש יודע לעשות חיים!


במהרה התברר כי מדובר במוסיקאי ומעצב אופנה אשר בימים אלו הקים את המותג SYC FUK  שזה קיצור של: Street Youth Couture From Unwanted Kids
לא היתה לו חנות, רק מיי ספייס. לא היה לו תקציב למסעות פרסום גדולים – היו לו את החברים שלו והמסיבות הקסומות שכולנו יכלנו רק לחלום עליהם. זה היה בתקופה שהמושג "פרסום גרילה" לא ממש היה שגור בפינו. באקי ידע לעשות זאת היטב והוא שבה אותי לגמרי. מעולם לא יכולתי להזמין פריט שלו, גם כי זה נורא יקר וגם כי לא היה לי אומץ, כי העיצובים שלו פנו לקהל היעד הקליפורני.
באקי עם דוגמנית - תודו שהוא דומה לד''ר האוס
לאחרונה נזכרתי בו וחיפשתי אותו ברשת. נאלצתי לשחזר את החשבון הישן שלי במיי ספייס (זה כמעט כמו להכנס למנהרת הזמן) ולמצוא אותו. דרך זה הגעתי לאתר שלו ולפייסבוק. הבנאדם הפך לאימפריה!
האמנם עדיין הוא מעצב למען הבוהמה של לוס אנג'לס, אך הפריטים שלו נמכרים במקצת מקומות בעולם. ובעיקר ניתן להזמין דרך האתר שלו לכל העולם.
כבר לא ניתן למצוא את התמונות מהמסיבות המגניבות אבל עדיין לובשים לא מעט סלבריטאים את המותג וכמובן להקות רוק כגון סקורפיונס, כריס אנגל, מוטלי קרו, סליפקנוט, פאפא רואץ' ועוד. המותג מבטא אופנת רחוב פרועה וזועקת בהשראת תרבות הפאנק – טראש האמריקאית.
באקי באק, במקור מפנסילבניה, עבר בצעירותו לקליפורניה והיה כל חייו ילד כאפות. על רקע התחושה הקיומית של ילד לא רצוי, הפך לנער מרדן ואנטי. את כל תיסכולו הוציא בעזרת המוסיקה והאופנה. אופנת אנדרדוג מובהקת.
כל הבגדים של באקי באק מיוצרים על ידו. אין כאן שום מסע דרך מפעלים בסין, הכל הוא עושה בסטודיו שלו. יתכן שמדובר בין המותגים הנדירים שהם 100% תוצרת אמריקאית.

בהתחשב בצמיחתן של מעצבות האופנה שוגר דדי ושושי ברבי בישראל, אני מאמינה שיש מקום לייבא כמה פריטים של  SYC FUK לישראל. הם מתאימים לאקלים הישראלי, סקסיים ופרועים. לא חסר פה תרבות רוק-פאנק ענפה שמשתוקקת לביטוי עצמי דרך הבגדים.

באקי עם דייזי דה לה הויה















האתר הרשמי:
SYC FUK

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה